Homepage

Nová inspirace pro londýnskou podzemku

London Underground nebo prostě Tube. Londýnská podzemka je nejstarším metrem světa. Za dobu své existence se stala nejen ikonickou součástí metropole, ale udávala i světové trendy v oblasti veřejné dopravy. Za čtyři roky oslaví své 160. výročí. Dostane k němu nová vozidla vycházející z platformy Siemens Inspiro.

Metro pro Vídeň: U5 bude šestá

Čtyřiatřicet plně automatizovaných souprav od Siemense umožní provoz na připravované nové lince vídeňského metra, a zlepší tak dopravní možnosti pro 1,8 milionu Vídeňanů i pro návštěvníky metropole na Dunaji.

Metro bez lidské obsluhy – rychlejší, bezpečnější

Soupravy metra jezdící bez lidské obsluhy nejsou ničím novým, v některých evropských městech se takovéto vlaky pohybují již více než 25 let. Nejdéle je bezobslužné metro v provozu ve francouzském Lille – od roku 1983. Bezobslužným provozem metra se dnes mohou pochlubit rovněž v Londýně, Lyonu, Turíně, Budapešti či Barceloně.

Sem vložte popis obrázku

Veřejná doprava nesmí být „socka“

V České republice neustále přibývá aut, ale už téměř neroste počet auty najetých kilometrů. Při pohledu na statistiky je zřejmé, že jsme dosáhli vrcholu v objemu individuální automobilové dopravy, a je cítit zvýšená poptávka po lepší hromadné dopravě, říká Jiří Pohl, senior engineer společnosti Siemens. Ale musíme podle něho nabídnout zákazníkům kvalitu, a co je ještě důležitější, mít dlouhodobou vizi a uskutečňovat ji.