Homepage

Škoda Auto vstoupila na trh s elektromobily

„Největší česká automobilka vstoupila do věku elektrických vozů. První modely se začnou vyrábět příští rok. V roce 2025 už by čtvrtina prodaných nových vozů mohla být tvořena elektromobily,“ uvedl vedoucí produktové strategie Škoda Auto Guido Haak.

Čtvrtina škodovek bude elektrických

Největší česká automobilka vstupuje razantně do věku elektrických vozů. První modely se začnou vyrábět příští rok, v roce 2025 už by čtvrtina prodaných nových vozů měly být elektromobily, říká vedoucí produktové strategie Škoda Auto Guido Haak. 

Elektromobil: šetrný a užitečný

Elektrické vozy podle odhadů čeká v příštích letech skutečným boom, a to nejen z hlediska zájmu, ale i skutečných prodejů. Podle prognóz by elektromobily v Evropě měly mít do dvou let 8% podíl na prodejích nových vozů. V roce 2020 by to mělo být podle odhadů možná i více než 20 %.

E-Car Operation Center, systém pro správu nabíjecí infrastruktury

Mezi klíčové vlastnosti systému patří otevřenost, komunikace v reálném čase, dálkové řízení a možnost využívat nabíječky různých provozovatelů, tzv. roaming. E-Car Operation Center představuje, spolu s nabíjecími stanicemi, zařízeními pro akumulaci elektrické energie a technologiemi pro budování energetické infrastruktury, klíčový prvek komplexního řešení Siemens pro elektromobilitu.

Elektromobilita se stává žhavým tématem i v Česku

Přichází elektrická horečka Podle údajů Centra dopravního výzkumu se vloni počet zaregistrovaných elektromobilů v České republice zvýšil na 703 osobních automobilů, což ve srovnání s předchozím rokem činí 82% nárůst. Zároveň v registru přibylo 278 plug-in hybridů. I když se stále jedná o malý podíl a aktuálně je v tuzemsku zaregistrováno přibližně 2200 elektromobilů, tato čísla se neustále zvyšují. Prognózy říkají, že by elektromobily v Evropě měly mít do dvou let osmiprocentní podíl v prodejích a v roce 2025 až 25 %. Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů a značky spadající do tohoto koncernu by do roku 2025 měly na trh dodat 80 nových modelů elektromobilů. V prosinci 2018 Volkswagen dokonce ohlásil konec spalovacích motorů – poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Pozadu nezůstává…

Infrastruktura pro elektromobily není dokonalá, ale zlepšuje se

Ivo Hykyš, který má ve společnosti Siemens na starosti elektromobilitu a nabíjecí infrastrukturu, zná úskalí řidičů ekologických aut na vlastní kůži. V Česku zatím řidiči elektromobilů nenajdou dobíjecí stanice všude, kde by potřebovali. Při svojí cestě si musí naplánovat, kde zastaví, aby neskončili s odstaveným vozem a vybitou baterií. Situace se však rychle zlepšuje.

Siemens a elektrická mobilita

Elektromobil je téměř stejně starý jako automobil poháněný spalovacím motorem. Siemens byl přitom u vývoje elektrické mobility od samého počátku. Nejnovějším milníkem na cestě k elektrické mobilitě je 150 kW nabíječka Siemens Triberium.

V jedné i dvou stopách

Elektrické mobilitě patří budoucnost. O tom jsou přesvědčeni nejen téměř všichni významní výrobci osobních automobilů, ale také první výrobci motocyklů. V jejich čele stojí legendární značka Harley-Davidson. Siemens je na rozvoj elektrické mobility v jedné i dvou stopách připraven moderními nabíjecími stanicemi.

eHighway je plnohodnotnou alternativou k tradiční kamionové přepravě.

Elektrifikovaná dálnice v Německu

Po Švédsku, které vybudovalo elektrifikovanou dálnici, tzv. eHighway, jako první na světě, přichází s podobným projektem i Německo. Elektrickým vedením pro hybridní nákladní automobily bude pokryt desetikilometrový úsek dálnice A5 mezi nákladovým prostorem Zeppelinheim/Cargo u frankfurtského letiště a překladištěm v Darmstadtu/Weiterstadtu. Do provozu by měl být uveden koncem roku 2018. 

Nastupují hybridní elektrické motory

Společnosti Siemens a Airbus se v dubnu 2016 dohodly na tom, že do roku 2020 společně otestují možnosti využití hybridních elektrických pohonů v letecké dopravě. Projektový manažer Airbusu Martin Nüsseler a jeho protějšek ve společnosti Siemens Joachim Zoll v našem rozhovoru popisují cíle a perspektivy spolupráce obou firem.