Homepage

Na cestě k digitálnímu podniku

Odpovědí společnosti Siemens na implementaci konceptu Průmysl 4.0 je tzv. Digitální podnik (Digital Enterprise). Cesta k tomuto digitálnímu podniku vede přes podporu digitalizace ve výrobních i zpracovatelských odvětvích průmyslu, a to v každé fázi hodnotového řetězce. S tím těsně souvisí následná „chytrá“ analýza dat a jejich vyhodnocení, jež zlepšují rozhodování a zvyšují produktivitu v průmyslu.

Kvůli velké rozloze areálu čistírny je v bulharském Kazanlaku přenos dat řešen bezdrátově pomocí WiFi.

Čistírny pro třetí tisíciletí

Čistírny odpadních vod většinou nebývají stavby, které by příliš přitahovaly zájem veřejnosti. Ty od společnosti Environment Commerce CZ ale představují výjimku. Jejich kruhové budovy připomínající okrasné skleníky v sobě totiž skrývají pokročilou technologii s plně automatickým provozem řízeným systémem Siemens.

Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE).

Extrémní nároky? Pro náš měnič žádný problém

V polovině letošního června zahájilo provoz Regionální inovační centrum elektrotechniky (RICE) při Západočeské univerzitě v Plzni. Ambiciózní projekt, který vznikal celou jednu dekádu, dnes představuje komplex laboratoří a zkušeben vybavených těmi nejmodernějšími myslitelnými technologiemi. Na jejich dodávce se podílela i společnost Siemens Česká republika, která dodala specifické řešení pro variabilní testování elektrických pohonů. Toto modifikované řešení modulárních frekvenčních měničů Sinamics S120 Cabinet Modules umožňuje v reálných podmínkách simulovat trolejové napětí a testovat trakční pohony vlaků, pohony pro hybridní autobusy, metro nebo třeba baterie.

Nový TIA Portal vám urychlí a zjednoduší práci

Česká republika se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalifikovaných a šikovných techniků na trhu práce. Přičteme-li k tomu nízkou nezaměstnanost a široké zastoupení průmyslových oborů v české ekonomice, máme před sebou problém, který tíží řadu výrobních závodů a inženýrských firem. Společnost Siemens přichází s řešením, které může firmám zabývajícím se automatizací tuto situaci ulehčit. O novinkách v automatizaci a digitalizaci jsme se bavili s Jakubem Vojancem, vedoucím obchodního úseku Factory Automation společnosti Siemens.

Nejmodernější česká pekárna

Na okraji podkrkonošské obce Choustníkovo Hradiště poblíž Kuksu by současnou nejmodernější českou průmyslovou pekárnu pravděpodobně nikdo nehledal. Přesto zde v loňském roce vyrostla za bezmála půl miliardy korun stavba, která ve svých útrobách skrývá nejpokročilejší průmyslovou automatizační a pekárenskou technologii. Plně automatizovanou výrobu zajišťuje mimo jiné patnáct nejmodernějších řídicích systémů Simatic S7-1500 od společnosti Siemens.

Odstraňování úzkých míst

Jeden z nejtěžších úkolů, který dnešní doprava se svojí kvantitou a složitostí ukládá stavebním inženýrům, je odstraňování úzkých míst na dopravních tepnách. Budování mostů, tunelů či průplavů umožňuje zachovat nebo i navýšit dopravní prostupnost, často však bývá i ukázkou současného stavitelského mistrovství a důmyslného uplatnění nejmodernějších technologií v praxi.

Když auta začnou hovořit

Po silnicích a dálnicích budoucnosti nebo kolem nich by neměli proudit jen cestující a materiál, ale také informace. Jejich rychlá a efektivní výměna by měla zásadně změnit silniční dopravu i náš zážitek z ní.

Zlatý poklad z Plzně

Pilsner Urquell patří mezi nemnoho českých značek, které si vydobyly světovou proslulost. Ležák dlouhodobě patří ke klenotům českého exportu a dnes je vlajkovou lodí nadnárodního koncernu SAB Miller. Udržet autentickou chuť a tradiční kvalitu i při současném výstavu pomáhá sládkům automatizace.

Čistírny pro třetí tisíciletí

Čistírny odpadních vod většinou nebývají stavby, které by příliš přitahovaly zájem veřejnosti. Ty od společnosti Environment Commerce CZ ale představují výjimku. Jejich kruhové budovy připomínající okrasné skleníky v sobě totiž skrývají pokročilou technologii s plně automatickým provozem řízeným systémem Siemens.

Metro bez lidské obsluhy – rychlejší, bezpečnější

Soupravy metra jezdící bez lidské obsluhy nejsou ničím novým, v některých evropských městech se takovéto vlaky pohybují již více než 25 let. Nejdéle je bezobslužné metro v provozu ve francouzském Lille – od roku 1983. Bezobslužným provozem metra se dnes mohou pochlubit rovněž v Londýně, Lyonu, Turíně, Budapešti či Barceloně.