Když elektromobil, tak sdílený
Kola, koloběžky i skútry se líbily. Start-up GreenGo chce nyní Čechům představit výhody půjčování elektromobilů.
Kola, koloběžky i skútry se líbily. Start-up GreenGo chce nyní Čechům představit výhody půjčování elektromobilů.
Dodávka společnosti Siemens zahrnovala tři 150kW nabíječky a 53 kusů 50kW stanic pro nabíjení automobilů s elektrickým nebo hybridním pohonem. Stanice jsou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Do konce ledna 2019 byly nainstalovány všechny 150kW stanice a 39 rychlonabíječek 50 kW. „To, že jsme na poli elektromobility začali spolupracovat s tuzemským automobilovým lídrem, vnímáme jako přelomový bod a v návaznosti na chystané aktivity automobilky a naše technologie očekáváme v Česku skokové rozšíření elektromobility. Zároveň jsme rádi, že si Škoda Auto vybrala nabíjecí řešení již připravené pro elektroauta budoucí generace s vyšším palubním napětím,“ upřesňuje detaily spolupráce specialista na…
„Největší česká automobilka vstoupila do věku elektrických vozů. První modely se začnou vyrábět příští rok. V roce 2025 už by čtvrtina prodaných nových vozů mohla být tvořena elektromobily,“ uvedl vedoucí produktové strategie Škoda Auto Guido Haak.
Co byste měli vědět před tím, než přesedláte z benzinu nebo nafty na čistou elektřinu.
London Underground nebo prostě Tube. Londýnská podzemka je nejstarším metrem světa. Za dobu své existence se stala nejen ikonickou součástí metropole, ale udávala i světové trendy v oblasti veřejné dopravy. Za čtyři roky oslaví své 160. výročí. Dostane k němu nová vozidla vycházející z platformy Siemens Inspiro.
Elektrické vozy podle odhadů čeká v příštích letech skutečným boom, a to nejen z hlediska zájmu, ale i skutečných prodejů. Podle prognóz by elektromobily v Evropě měly mít do dvou let 8% podíl na prodejích nových vozů. V roce 2020 by to mělo být podle odhadů možná i více než 20 %.
Přichází elektrická horečka Podle údajů Centra dopravního výzkumu se vloni počet zaregistrovaných elektromobilů v České republice zvýšil na 703 osobních automobilů, což ve srovnání s předchozím rokem činí 82% nárůst. Zároveň v registru přibylo 278 plug-in hybridů. I když se stále jedná o malý podíl a aktuálně je v tuzemsku zaregistrováno přibližně 2200 elektromobilů, tato čísla se neustále zvyšují. Prognózy říkají, že by elektromobily v Evropě měly mít do dvou let osmiprocentní podíl v prodejích a v roce 2025 až 25 %. Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů a značky spadající do tohoto koncernu by do roku 2025 měly na trh dodat 80 nových modelů elektromobilů. V prosinci 2018 Volkswagen dokonce ohlásil konec spalovacích motorů – poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Pozadu nezůstává…
Mezi klíčové vlastnosti systému patří otevřenost, komunikace v reálném čase, dálkové řízení a možnost využívat nabíječky různých provozovatelů, tzv. roaming. E-Car Operation Center představuje, spolu s nabíjecími stanicemi, zařízeními pro akumulaci elektrické energie a technologiemi pro budování energetické infrastruktury, klíčový prvek komplexního řešení Siemens pro elektromobilitu.
Ivo Hykyš, který má ve společnosti Siemens na starosti elektromobilitu a nabíjecí infrastrukturu, zná úskalí řidičů ekologických aut na vlastní kůži. V Česku zatím řidiči elektromobilů nenajdou dobíjecí stanice všude, kde by potřebovali. Při svojí cestě si musí naplánovat, kde zastaví, aby neskončili s odstaveným vozem a vybitou baterií. Situace se však rychle zlepšuje.
V září byla na berlínském veletrhu InnoTrans veřejnosti představena nová elektrická trakční vysokorychlostní jednotka Velaro Novo. Nabízí rychlost 360 km/h, větší a variabilnější vnitřní prostor, vylepšenou aerodynamiku, sníženou hmotnost, nižší provozní náklady a až o 30 % nižší spotřebu energie. Vyjet má v roce 2023 a její ambice jsou globální.
Hamburská „S-Bahn“ patří mezi nejdůležitější sítě městské železnice v celém Německu. Právě zde se začíná psát nová kapitola německých drah. Hanzovní město Hamburk, Deutsche Bahn a společnost Siemens v červenci podepsaly smlouvu o partnerství, jehož cílem je otestovat do tří let na jedné z linek automatizovaný provoz.