Články, www stránky strana 29

Data s cenou zlata

Data jsou velmi cennou komoditou a pro uživatele inovativní platformy Siemens Railigent v oblasti železniční dopravy to platí dvojnásob. Inovativní způsob získávání, zpracování a využívání dat přináší revoluci do řízení železniční dopravy.

Pájení osazených spojů probíhá u každého produktu pod jiným programem. Správné parametry si linka nastaví opět podle QR kódu na spoji.

V Trutnově provází výrobek QR kód

Automatizace je již několik desítek let nedílnou součástí výroby také v trutnovském závodě Siemens Nízkonapěťová spínací technika. Ve dvou halách ze vyrábějí elektromechanické spínací přístroje a relé a osazují plošné spoje. Posledním technologickým posunem je digitální propojení jednotlivých částí výrobních linek. Jejich jednotlivá zařízení komunikují se servery, na nichž se nacházejí data potřebná pro výrobu. „V tomto rozšíření automatizace, která je jinak známa již několik desetiletí spatřujeme naplnění prvního kroku ke konceptu průmyslu 4.0,“ říká David Krynek, vedoucí technologií v trutnovském závodě. Jak vypadá taková výroba v praxi?

Prunéřov II – vyšší účinnost díky komplexní obnově

Elektrárny Prunéřov, ležící na západním okraji severočeské hnědouhelné pánve v blízkosti Chomutova, jsou největším uhelným elektrárenským komplexem v České republice. Patří k nejvýznamnějším dodavatelům elektřiny a zároveň dodávají teplo do Chomutova, Jirkova a Klášterce nad Ohří. Technologicky jsou tvořeny dvěma celky – Prunéřov I a Prunéřov II. Elektrárna Prunéřov II prošla v letech 2012 až 2016 komplexní obnovou, na které se významně podílela i společnost Siemens. 

Digitalizace bude rozhodovat o úspěchu

Svět obráběcích strojů čekají velké změny. Jak se na ně připravit a jak vám při tom může pomoci společnost Siemens, jsme si povídali s Tomášem Dubou, novým ředitelem obchodního úseku Řídicí systémy a pohony pro obráběcí a speciální stroje a roboty a pohony do výkonu 250 kW průmyslové divize Digital Factory.

I železniční doprava začíná být 4.0

V druhé polovině 20. století ztrácela železniční doprava na významu. Markantní to bylo zvláště v přímém porovnání s rozvojem silniční a letecké dopravy – železnice zažívala období stagnace a útlumu. Příčinou byla její technická zastaralost a strnulost. V poslední době se však v souvislosti s tím, jak se modernizují tratě i vozidla, železnice opět stává konkurenceschopnou, zejména při přepravách na střední vzdálenosti. V rozmezí let 2014 a 2015 například v ČR došlo k meziročnímu nárůstu přepravních výkonů v dálkové osobní železniční dopravě o 11 %. Pro cestující je důležitá jak krátká doba cestování, tak i možnost plnohodnotného využití času stráveného na cestě. Mnoho cestujících dnes například považuje za samozřejmost, že se ve vlaku může připojit k internetu. K tomu poskytuje moderní železnice i bezpečnou, klidnou a tichou jízdu a palubní služby včetně cateringu. I v nákladní dopravě…

Pomůžeme firmám zlepšit výrobu

Testbed pro Průmysl 4.0 v pražských Dejvicích je prvním zařízením svého druhu u nás. Nejen o něm, ale i o spolupráci akademické a průmyslové sféry i o unikátních řešeních Siemens, která tvoří srdce i mozek celé laboratoře, jsme si povídali s Ing. Pavlem Burgetem, Ph.D., vedoucím Testbedu pro Průmysl 4.0 Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky.

Vyzkoušejte v Testbedu prvky chytré továrny už dnes

V nově otevřené laboratoři můžete testovat prvky Průmyslu 4.0. Koncept digitální továrny, moderní výrobní technologie, pokročilá průmyslová automatizace, softwarové simulace a sběr dat – kdo by nechtěl tyto prvky využít ve výrobě. Nasadit takto sofistikované systémy do fungujícího závodu ale vyžaduje perfektně promyšlený projekt, řadu konzultací s odborníky a velice užitečná je i možnost vyzkoušet si vše nanečisto před nasazením do praxe. V nově otevřené laboratoři Testbed pro Průmysl 4.0 na pražském ČVUT je to díky nejmodernějším systémům Siemens možné.

Siemens na veletrhu MSV 2017: Jak obrábět efektivněji? Pomocí digitalizace

Virtuální realita a digitalizace výroby se stávají běžnou součástí dnešního světa průmyslu. Moderní technologie se však neomezují pouze na oblast průmyslové automatizace, vysokou efektivitu přinášejí i do oblasti strojírenství a obráběcích technologií. Přijďte se přesvědčit na Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) v Brně, kde Siemens představí nejnovější možnosti a řešení pro lepší výrobu.

Siemens na Mezinárodním stavebním veletrhu For Arch 2017

Na 28. ročníku Mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH 2017 divize Digital Factory & Process Industries and Drives společnosti Siemens představila své řešení pro inteligentní automatizaci budov. Prezentace byla zaměřena na malý řídicí systém Siemens LOGO!. Stánek zvítězil v soutěži TOP EXPO a byl oceněn odbornou porotou jako nejpůsobivější expozice v kategorii nad 60m2.

Města po celém světě zažívají digitální revoluci - jak si vedou?

Roland Berger, nejstarší a nejprestižnější evropská konzultační společnost založená v Německu již v r. 1967, provedla studii 87 měst z celého světa, aby zjistila, jak daleko jsou tato města na cestě k transformaci do podoby „smart". Roland Berger má v současnosti 2 400 zaměstnanců, kteří pracují v 50 pobočkách ve 34 zemích světa. Výsledky této studie jsou více než překvapivé.

První kancelář vytištěná 3D tiskárnou

Technologie 3D tisku neustále posouvá své hranice, je pořád těžší najít objekt, který ještě nebyl úspěšně vytištěn. Platí to i pro stavebnictví, tedy oblast, která s 3D tiskem původně nebyla vůbec spojována. Nyní je na světě první kancelářská budova vyrobená pomocí 3D tiskárny. Takzvaná kancelář budoucnosti se nachází v centru Dubaje.

Eiffelova věž 21. století? Muzeum Nadace Louise Vuittona

Eiffelova věž, Louvre, Vítězný oblouk. Pařížské dominanty, které si všichni spojíme s touto francouzskou metropolí. V řadě dalších architektonických památek města vznikla navíc v roce 2014 budova nadace Louise Vuittona. Moderní umělecké muzeum, navržené oceňovaným architektem Frankem Gehrym, má ambice stát se novou pařížskou ikonou.