Homepage

Cesta od špendlíkového schématu k projektu SCADA2012

Předchůdcem měřicího systému SCADA bylo v mnoha dispečerských centrech špendlíkové schéma. Po desítky let se do ručně zakreslovaného nákresu distribuční sítě zapisovaly poruchy i plánované opravy. S nástupem počítačové techniky a informačních systémů se začaly „špendlíky“ postupně nahrazovat měřicím systémem SCADA. Ve společnosti PRE distribuce se rozhodli pro další zdokonalení systému o vizualizaci 400V sítě. Více informací o tomto jedinečném projektu se dozvíte z rozhovoru s vedoucím sekce Řízení sítí, Ing. Jiřím Hradeckým.

Průmyslová 5G není jen další mobilní síť

Dnes je většina strojů v továrnách stále ještě připojena pomocí kabelů. To se ale již brzy zásadně změní díky novému komunikačnímu standardu 5G, který bude v Německu plošně zaveden do roku 2020.

Nové technologie jsou především prostředkem k dosažení cíle

Pracoviště procesních inženýrů svým stářím obvykle odpovídají stáří samotných výrobních závodů, v nichž se nacházejí, často jsou staré 30 a více let. Digitální transformace však klade na automatizaci výrobních provozů nové požadavky. O koncepcích a technologiích budoucnosti jsme hovořili s profesorem Leonem Urbasem, vedoucím katedry technologie řízení procesů na drážďanské technické univerzitě, a Eckardem Eberlem, ředitelem obchodní jednotky Process Automation ve společnosti Siemens.

300 kWh bateriové úložiště v Oberwartu

Český Siemens byl doposud spojován pouze s velkými bateriovými úložišti o výkonu 1 MW a více. Tuzemské aplikační centrum, které se zaměřuje na řešení pro akumulaci elektrické energie v části střední a východní Evropy, nyní vyvinulo a dodalo “malý” 300kWh akumulační systém o výkonu 300 kW. První instalace zařízení se uskutečnila pro zákazníka z Rakouska, v kontejneru uložený bateriový systém ale otevírá řadu příležitostí i pro české zájemce.

Kdo se opozdí, tomu ujede vlak

Mirko Meboldt, profesor vývoje produktů a inženýrského designu na ETH v Zurichu, je mezinárodně uznávaným expertem na aditivní výrobu. V následujícím rozhovoru vysvětluje, jaké příležitosti tato prudce se rozvíjející technologie přináší do průmyslu.

3D tisk pro silniční raketu

Obří letadlo Boeing 747 se při startu odlepí od ranveje při rychlosti 280 km/h. Supersportovní automobil Bugatti Chiron jezdí i rychlostí nad 400 km/h a samozřejmě se od země odlepit nechce. Bezpečnou jízdu mu zajišťuje vylepšená technologie 3D tisku od společnosti Siemens.